روغن سینتتیک: آنچه مصرف کنندگان باید بدانند؛
kamiadmin012022-09-07T12:00:59+04:30این شرکت انبارهای قابل حمل را می تواند با توجه به نیاز مشتری طراحی و به صورت سفارشی ساخت.
این انبارها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی و با خیال راحت جابه جا شوند و با تمام ویژگی هایی که باعث می شود جایگاه سیار به سرعت راه اندازی شود و هزینه های ساختاری راه اندازی کاهش یابد.
جاناتان تروت ، نوریا شرکت جیم فیچ ، شرکت نوریا
روغن سنتتیک روان کننده ای است که از ترکیبات شیمیایی مصنوعی ساخته شده است. این ترکیبات با شکستن و سپس بازسازی مولکول های نفت ساخته می شوند.
روغن سنتتیک روان کننده ای است که از ترکیبات شیمیایی مصنوعی ساخته شده است. این ترکیبات با شکستن و سپس بازسازی مولکول های نفت ساخته می شوند. زیر میکروسکوپ، یک قطره روغن سینتتیک میلیونها مولکول را نشان میدهد که همگی تقریباً به اندازه و ساختار یکسان هستند. برعکس، روغن معدنی یا معمولی که استفاده از آن رایج است با استفاده از نفت خام تصفیه شده ساخته می شود. یک قطره روغن معمولی زیر میکروسکوپ میلیون ها مولکول را با اشکال، اندازه ها و ساختارهای مختلف نشان می دهد. روغن سینتتیک می تواند کاملاً سینتتیک یا ترکیبی سینتتیک باشد و از چندین نوع پایه مشتق می شود.
روغنهای سنتتیک کامل از یک روغن پایه سینتتیک استفاده میکنند، مولکول به مولکول بدون استفاده از نفت طراحی شدهاند و دارای افزودنیهایی هستند که به تجزیه روغن کمک میکنند. روغن سینتتیک ترکیبی یا نیمه سینتتیک، ترکیبی از روغن موتور معمولی و روغن پایه سینتتیک است. افزودن روغن پایه سینتتیک به روغن معدنی معمولی، محافظت بیشتری نسبت به استفاده از روغن معمولی به تنهایی به شما می دهد.
انواع مختلفی از مواد سینتتیک با خواص و کاربردهای متفاوت وجود دارد. با این حال، بیشتر مواد سینتتیک مورد استفاده در خدمات خودرو، پلی آلفائولفین ها (PAO) هستند. برای سادگی، مرجع اولیه روغن های سینتتیک در این مقاله به PAO ها مربوط می شود.
روغن مصنوعی در مقابل روغن معمولی
اکثر خودروها قادر به استفاده از روغن سینتتیک یا معمولی هستند که مطابق با مشخصات ارایه شده توسط موسسه نفت آمریکا (API) و کمیته مشاوره و استانداردسازی بینالمللی روانکار (ILSAC) هستند. با این حال، روغن های مصنوعی اغلب به عنوان دارای عملکرد برتر در مقایسه با روغن های معمولی به بازار عرضه می شوند.این عملکرد برتر ممکن است فقط به ویژگیهای خاصی مربوط باشد، اما نه به خواص دیگر. این امکان وجود دارد که برخی از فرمول های روغن های معدنی معمولی، ممکن است عملکرد بهتری درویژگی های خاصی از خود نشان دهند.
در طول سال ها مطالعات متعددی در مورد مقایسه روغن سینتتیک با روغن معدنی معمولی انجام شده است. مهمتر از همه، انجمن خودرو آمریکا (AAA) از آزمایشگاههای تایید شده و از روشهای تست استاندارد شده انجمن آمریکایی برای تست و مواد (ASTM) برای بررسی تفاوتهای روغنهای موتوری که بهعنوان معمولی در بازار عرضه میشوند در مقابل روغنهایی که بهعنوان تمام سینتتیک به بازار عرضه میشوند، استفاده کرد.
از جمله، AAA دریافت که به طور متوسط، روغن های سینتتیک در آزمایش های انجام شده به طور متوسط 47 درصد بهتر از روغن های معمولی عمل می کنند. آزمایشهای انتخابی چندین ویژگی فیزیکی، شیمیایی و عملکردی مهم از جمله پایداری برشی، تشکیل رسوب، فراریت، قابلیت پمپپذیری در دمای سرد، مقاومت در برابر اکسیداسیون و تغییرات رئولوژیکی (ویسکوزیته) ناشی از اکسیداسیون را ارزیابی کردند
طبق گزارش Consumer Reports، روغن سینتتیک به سرعت در حال تبدیل شدن به یک محصول مورد روزمره است، به طوری که تقریباً 70 درصد از خودروهای جدید در مدل سال 2019 از روغن های کاملاً سینتتیک یا نیمه سینتتیک استفاده می کنند. حتی با افزایش تعداد خودروهای جدید که به مواد سینتتیک نیاز دارند، همچنان برای مصرفکنندگان مهم است که توصیههای سازنده برای خودروی خود را هنگام تعویض روغن دنبال کنند. مایکل کالکینز، مدیر خدمات فنی AAA به Machinery Lubrication میگوید: ((روغنهای نیمه یا تمام سنتتیک برای اکثر خودروهای جدید مورد نیاز است، اما رعایت توصیههای خودروساز بسیار مهم است، در غیر این صورت فرسودگی موتور و سایر مشکلات ممکن است منجر شود.((
پیشرفت روغن سینتتیک، روغن های معمولی را زیر ذره بین قرار داده است. حتی اگر روغن معمولی در بیشتر موارد موتور خودروی شما را به اندازه کافی روغن کاری می کند، استفاده از آن دارای معایبی است. این معایب ممکن است دیده شوند یا خیر که آنهم بسته به عوامل مختلفی مانند سیالیت مرزی در دماهای بسیار پایین، پایداری حرارتی و اکسیداتیو (پایداری طولانی مدت شیمیایی در دماهای بالا) و محافظت از ویسکوزیته (در برابر سایش و اصطکاک) در بارها و دماهای بالا موتور دارد .
دیدگاهتان را بنویسید